Panasznap helyett ügyfélsegítő lesz a Debreceni Törvényszéken is

2018.11.19

Az eddig megszokott panasznap helyett a jövőben úgynevezett ügyfélsegítő fog működni a Debreceni Törvényszék illetékességi területén működő járásbíróságokon. Alapjaiban változtatta meg a panasznapot, mint jogintézményt a 2018. január 1-jétől alkalmazandó új polgári eljárásjogi törvény, így az elnevezés módosítása indokolttá vált, továbbá változtak annak funkciói is.

A bíróság célja, hogy az olyan személy, aki nem rendelkezik ügyvéddel, jogi képviselővel az előzetesen meghatározott ügyfélfogadási időben lakóhelye, tartózkodási helye, vagy munkahelye szerint illetékes járásbíróságon segítséget kapjon eljárási kérdésekben, bírósági kérelme előterjesztéséhez szükséges formanyomtatvány kitöltésében, valamint szóban előadott kérelme rögzítésében.

Az eljárásjogi szabályok értelmében az ügyintézést végző igazságügyi alkalmazott kizárólag a perbeli eljárási jogokról és kötelezettségekről ad tájékoztatást, az anyagi jogról nem. Az igazságügyi alkalmazottnak ennek értelmében jogi tanácsot, továbbá előzetes véleményt, a perekkel, vitás jogviszonyokkal kapcsolatos tanácsot nem áll módjában adni, hiszen azok eldöntése az eljáró bíró feladata. A konkrét ügy kizárólag az összes körülményt figyelembe véve, a bizonyítási eljárást lefolytatva értékelhető.

Amennyiben az ügyfélnek jogi segítségnyújtásra van szüksége, a lakó vagy tartózkodási helye szerint illetékes Kormányhivatal mellett működő Jogi Segítségnyújtó Szolgálat (anyagi rászorultság esetén, jogszabályban rögzítettek szerint) vagy ügyvéd segítségét veheti igénybe.

A megyében heti egy napon van ügyfélsegítő valamennyi járásbíróságon, amellyel kapcsolatosan az ügyfelek a Debreceni Törvényszék honlapján (https://debrecenitorvenyszek.birosag.hu) informálódhatnak. A gördülékeny ügyintézés érdekében a bírósághoz fordulók előzetesen időpontot is foglalhatnak.

az eredeti hír itt elérhető