Mit álcáz a debreceni városvezetés az új buszokkal? Kérdések merültek fel az ellenzéki pártban

2022.01.05

A napokban Debrecen városvezetése bejelentette, hogy 34 új busz áll a debreceni lakosság szolgálatába, ráadásul helyi gyártású járművekről beszélünk, ami önmagában nagyon dicséretes – közölte a Jobbik debreceni szervezete.
Az ellenzéki párt szerint azonban a városvezetés ennek a bejelentésnek egy másik szerepet is szánt, mégpedig, hogy elterelje a figyelmet a bújtatott járatritkításokról ami a DKV-nál megy jelenleg végbe.

Arról mi is beszámoltunk, hogy Debrecenben januárban is tanszüneti menetrend szerint közlekednek a járatok.

Mi indokolja ezt a fajta menetrend szerinti közlekedést? A milliárdos hiány, amivel a DKV is üzemel? A sofőrhiány?
Hiszen önmagában a debreceniekre a tudatos közlekedés jellemző: tavasztól őszig sokan választják a kerékpárt alternatív közlekedési eszközként, és nagy számban ők azok, akik a téli időszakban tömegközlekedésre váltják kerékpárjukat. Sajnos amennyiben ez a folyamat folytatódik, a tömegközlekedés nem jelent alternatívát a városban az autós közlekedéssel szemben, főleg az így is jelentős számú késések, illetve járatkimaradásokat is figyelembe véve, így ez a folyamat további forgalomnövekedést fog jelenteni az amúgy is zsúfolt, dugókkal terhelt debreceni utakon

– olvasható a közleményben.

A másik nagyon fontos kérdés, hogy amennyiben hosszútávon marad ez a menetrend, a DKV hogyan kompenzálja majd azon tanuló, illetve nyugdíjas utazóit, akik jelenleg is drágábban jutnak hozzá havi bérletükhöz, mint budapesti honfitársaik? Tervez a jövőben a fent említett esetben a DKV bérlet ár csökkentést? – teszi fel a kérdést a Jobbik.

Az ügyben megszólalt Salamon Gergő, Hajdú-Bihar megye 3-as számú választókerületének összellenzéki képviselőjelöltje is:

Az elmúlt időszakban sokat foglalkoztam a debreceni és a megyei közlekedéssel. Írtam levelet Kósa Lajosnak, Papp Lászlónak és a DKV-nak a rendszeres műszaki hibák miatt, de tartottunk sajtótájékoztatót a Nagyállomáson eluralkodó szörnyű közbiztonsági helyzetről is.

Most pedig csak hab a tortán, hogy még a járatok számát is burkoltan, de csökkenti januárban a DKV.

Anno a debreceni Fidesz azt mondta nekem, hogy téglási lakosként inkább a téglási közlekedéssel foglalkozzak. Szeretném itt is jelezni, hogy a vidéki embereket is jelentősen érinti a járatok csökkentése, hiszen sok tanuló és dolgozó a távolsági buszjáratok után a DKV járművein utazik.  Ez normál esetben is akár napi 2 órát is igénybe vesz, de ezekkel a járatcsökkentésekkel még jobban megnövelik az utazással eltöltött időt

– írja Salamon, aki egy esetleges kormányváltás után a DKV munkatársainak tisztességes béreket, az utasoknak pedig XXI. századi szolgáltatást ígér.

az eredeti hír itt elérhető