Debrecen Hotels

Jön a DebrecenMob következő kihívása

  2020 okt 10 / #debrecen
Google ads
Google ads

A DebrecenMob kezdeményezés fő célja, hogy támogassa az aktív és fenntartható közlekedést. Debrecen Városával együttműködve a projektet a Barcelonai Régió kezdeményezte és vezeti és az EIT Urban Mobility finanszírozza.

A DebrecenMob projektben résztvevők az év végéig minden hónapban egy új játékos közlekedéshez kapcsolódó kihívásba tudnak bekapcsolódni. A kihívásokat internetes hozzáféréssel rendelkező okostelefonon keresztül lehet elérni, a célcsoportunk a debreceni lakosság, illetve a régióban magasabb foglalkoztatási rátával rendelkező vállalatok dolgozóiA játékos kihívás lényege, hogy a résztvevők jutalmat kapnak abban az esetben, ha aktív és fenntartható módon közlekednek. Emellett a nyereményeket felajánló helyi vállalkozásokat is támogatja, hiszen lehetőséget biztosít arra, hogy a kihívás internetes felületén keresztül bemutathassák helyi termékeiket vagy szolgáltatásaikat. A résztvevő játékosok a kihívásokban összegyűjtött pontjaikat kedvezményekre válthatják és ha a kitűzött célt elérik, sorsoláson is részt vesznek, ahol értékes nyeremények találnak gazdára. A nagyobb helyi vállalatok egymással versenyezve kapcsolódhatnak be a játékba, ezáltal is ösztönözve munkavállalóikat a minél nagyobb részvételre. Az első kihívás során már 30 vállalat és szervezet csatlakozott a kezdeményezéshez, többek között a Debreceni Egyetem, az NI Hungary, RR Donnelley, Oerlikon Eldim és a BMW Group. Több mint 5x annyi felhasználó regisztrált eddig a DebrecenMob-ra, mint a párhuzamosan futó 15x nagyobb lakosú barcelonai régió FutureMob-jára, és ez a bő 700 felhasználó több, mint 25.000 km-t tett meg aktív és fenntartható módon, ezzel nagyságrendileg 7.500kg CO2-t takarítottak meg utazásaik során. Az EDC Debrecen munkavállalóinak 2/3-a aktívan részt vesz a programban és azon vállalatok között szerepel, mely bőven 1.000 km felett teljesített.

Összességében nagyon pozitív a DebrecenMob fogadtatása, megdöbbentő volt tapasztalni, hogy a részt vevő vállalatoknál mennyien hagyták otthon autóikat pusztán a fenntartható közlekedéssel gyűjthető pontok érdekében.

A következő, második kihívás október 16-ával indul, melyre természetesen várjuk további felhasználók, vállalatok, szervezetek, egyesületek és partnerek jelentkezését és csatlakozását.

A projektet megvalósító konzorcium a résztvevő városokon (Debrecen, Barcelonai Régió) kívül spanyol és magyar partnerekből áll, amelyek között megtalálhatók kis- és közép vállalkozások (Lobelia Earth, Ciclogreen), valamint ipari- és tudományos együttműködési hálózatok (Moven, CARNET, ZONE Klaszter). A Spanyolországban már létező, aktív közlekedést népszerűsítő Ciclogreen alkalmazás jó gyakorlatként 2019-ben már sikeresen bemutatkozott az ENSZ Madridi Klímakonferenciáján (COP25), felhívva a figyelmet az intelligens városi közlekedési stratégiák megvalósításának szükségességére a klímacélok teljesítése érdekében. A DebrecenMob projekt segíti Debrecen fenntartható közlekedési célkitűzéseinek elérését, amelyet a Barcelonai Régió 38 további önkormányzatával kiegészülve több mint 3 millió lakos bevonásával tesztelünk.

A DeberecenMob felhasználóinak, közlekedési módokra bontott anonim adatai segítik a várostervezők munkáját, hiszen a 3 hónapos kampány végére nagy mennyiségű minta áll majd a város rendelkezésére az utazási szokásokról. A https://debrecenmob.hu/ honlap hőtérképén az összegyűjtött adatokat valamennyi érdeklődő vizuális formában is megtekintheti.

Összefoglalva: a DebrecenMob kezdeményezés előmozdítja a fenntartható városi közlekedést, aktív közlekedési módok használatára ösztönöz. Több ezer munkavállalót és diákot foglalkoztató vállalkozás és szervezet verseng a minél több fenntartható módon megtett km-ért és segíti a helyi vállalkozások minél nagyobb fokú elérését, prosperálását.

– EDC Debrecen Város és Gazdaságfejlesztési Központ –