Ezért kapott díjat a teherkerékpárok debreceni gyártója

2022.11.03

Fenntartható Debrecen Díjat vehetett át a MASTIFF Kft. A teherkerékpárokat gyártó kisvállalkozás jó példával jár élen a környezetvédelem terén. Az elismerő önkormányzati díjat sajtónyilvános esemény keretében adta át Balázs Ákos alpolgármester a cég telephelyén november 2-án.

A Fenntartható Debrecen Díjjal a város azokat a gazdálkodó szervezeteket, intézményeket, munkaközösségeket jutalmazza, amelyek tevékenysége összhangban áll a  város azon fenntarthatósági törekvéseivel, mellyel a jövő gazdaságát építik Debrecenben – írja az önkormányzat közleményében.

A mostani díjnyertes, a kis-és középvállalkozó kategóriába tartozó MASTIFF Kft. 2020 májusa óta helyi beszállítók közreműködésével gyárt saját tervezésű teherkerékpárokat MASTIFF Cargo Bike néven. Ezek a teherkerékpárok egynyomtávúak, ezért kényelmesen tudnak haladni a kerékpársávon, vagy az autós közlekedés számára korlátozottan használható, esetleg előle teljesen elzárt városrészeken.

A MASTIFF teherkerékpárok normál és pedelec (elektromos rásegítéses) változatban is elérhetőek – az elektromos meghajtás akár utólag is felszerelhető a biciklikre. A pedelec kerékpárok jelenleg 250 W-os motorral kaphatóak, melyekkel 25 km/órás sebesség is elérhető. Nagyteljesítményű, 21 amperórás akkumulátorával pedig 80 km is megtehető egy elektromos töltéssel (a használat jellegétől függően).

A nyitott, könnyen rakodható plató teherbírása 80 kg.

Jelenleg fejlesztés alatt áll egy olyan műanyag gyerekdoboz, amelyben egy vagy két, legfeljebb óvodáskorú gyermek biztonságosan utazhat. Ez terveik szerint legkésőbb 2023 elején kerül majd piacra.

A MASTIFF teherkerékpárokkal kiváltható az autóval, vagy akár egy kishaszongépjárművel történő utazás vagy szállítás a városokban. Míg egy ilyen, benzin- vagy dízelüzemű jármű akár 85 g széndioxidot is kibocsáthat kilométerenként, addig a teherkerékpár használata közben nem keletkezik károsanyagkibocsátás. Ezzel akár 1,275 tonna széndioxid kibocsátása takarítható meg éves szinten. (Évi 15 000 km-es úttal számolva.)

Az európai tapasztalatok szerint a teherkerékpárok használata egyforma arányban jellemző a privát és a céges használatban. Utóbbi esetében kiemelt szerepe lehet az utolsó kilométeres kiszállításban (last mile delivery), ami a legköltségesebb és a környezet számára leginkább megterhelő szakasza az ellátási láncnak. Jelenlegi becslések szerint az utolsó kilométeres kiszállítás során teherkerékpárokkal akár a teherszállítás 51%-a megoldható lenne az európai városokban. (Forrás: The Promise of Low-Carbon Freight, Benefits of Cargo Bikes in London, August 2021.) Ezzel nemcsak a szolgáltató és a felhasználó költségeit lehetne csökkenteni, hanem a városi környezetterhelést is.

A teherkerékpáros közlekedéssel és áruszállítással csökkenthetőek a közlekedési dugók, ezáltal nagy mértékben javulhat a levegőminőség a belvárosokban. A teherkerékpár használata a felhasználója számára is elősegíti az egészséges életmód fenntartását, valamint gyorsabb, költséghatékonyabb és környezetbarát közlekedést tesz lehetővé – háztól házig, parkolási szolgáltatás igénybevétele nélkül.

Angyalok és biciklis jedik is tekertek a Debreceni Night Rideon

 

 

 

az eredeti hír itt elérhető