Debrecen Hotels

A boldogságot kutatták a pandémia alatt

  2021 márc 24 / #debrecen
Google ads
Google ads

Fontosabb a boldogság, mint a pénz? Mi tölti fel az embereket a pandémia alatt? Többek között ezekre a kérdésekre kereste a választ a Boldogság Világnapja alkalmából bemutatott nemzetközi kutatás.

A járványügyi helyzet bizonytalanságai és a közösségi távolságtartás alatt sokan elkezdték átgondolni és újraértékelni, hogy mi fontos számukra és mi teszi őket boldoggá. Az Algida boldogságkutatásában ezeket a szempontokat vizsgálták meg 12 országban, több mint 12 500 válaszadó részvételével[1]. Az eredmények alapján a vagyoni helyzetnél és státusznál sokkal fontosabbá váltak a kapcsolatok, amelyek ebben a speciális időszakban is képesek erősödni.

1. Megváltozott a boldogságról alkotott képünk

A pandémia sok minden más mellett az emberek boldogsággal kapcsolatos gondolkodásmódját is befolyásolta. A kitöltők 65 százalékának megváltozott a járványügyi helyzetből adódóan a boldogságról alkotott képe – legyen szó arról, hogy új kapcsolatokat alakítottak ki a szomszédokkal vagy ismét elkezdtek beszélgetni a régi barátokkal. Leginkább a fiatalabb korcsoportoknál (25-34 évesek) volt ez megfigyelhető: 70 százalékuknál változott meg ez a perspektíva.

2. Többet ér a boldogság

Az Algida Boldogságkutatásában a résztvevők 78 százaléka úgy gondolta, hogy a boldogság és a jólét fontosabb a pénznél. A modern társadalom gazdasági fókusza miatt sokszor túl nagy jelentőse van az anyagiaknak – ami természetesen számít, de ha az alapvető szükségletek kielégülnek, a boldogság lesz a prioritás. Ezt mutatja az is, hogy például a 2020-as World Happiness Report eredményei szerint a legnagyobb gazdasággal rendelkező országok nincsenek a 10 legboldogabb nemzet között.

3. Kormányzati szerepvállalás

A kutatás alapján a kitöltők 63 százaléka szeretné, hogy a kormányzat helyezze a lakosság boldogságát a gazdasági célok elé.  Már több ország is próbálkozott azzal, hogy a boldogság fontosságát hangsúlyozza és kiemelje: Új-Zélandon például a kormány elfogadta a lakosok mentális egészségét támogató jóléti költségvetést, az Egyesült Királyságban pedig boldogságindexet vezettek be.

4. Közeli kapcsolat, fizikailag távol

A válaszadók 58 százalékát az emberi kapcsolatok teszik igazán boldoggá, és ez az, ami leginkább befolyásolta a hangulatukat a járványügyi helyzet alatt. A pandémia hatására sokan felismerték, hogy a társas kapcsolatoknak milyen fontos hatása van a boldogságukra. Míg korábban jellemző volt egy-egy találkozó folyamatos elnapolása, most időt tudnak szánni arra, hogy – akár videochaten – beszélgessenek a barátaikkal, szeretteikkel.

5. Fontos az összetartás

Az erős közösségeknek jelentős hatása van a boldogságra – ettől függetlenül sok esetben, főleg az idő múlásával elhanyagolják ezeket a csoportokat. Az Algida Boldogságkutatása alapján a lezárások előtt a kitöltők 76 százaléka jobban ismerte a celebek, hírességek életét, mint a saját szomszédjának a mindennapjait. Ez azonban megváltozott a pandémia alatt, amikor a közösségi összetartozás még hangsúlyosabb lett.

Ezt mutatja, hogy a kitöltők 62 százaléka a járványügyi helyzet miatt a közösség aktív tagja lett. Ez kifejezetten igaz a fiatalabb generációkra (25-34 évesek), akik sokkal jobban beilleszkedtek a csoportokba, mint eddig valaha. A közösségek összetartó és segítő szerepe egyre inkább erősödik, és ezzel együtt növekszik az idegenekkel szembeni együttérzés is. Jó példa erre, amikor idehaza is megtapsolták az egészségügyi dolgozókat országszerte, vagy hogy a fiatalok segítettek bevásárolni az időseknek, de nem feledkezhetünk meg a felelős nagyvállalatok folyamatos segítségnyújtásáról sem.

Az Unilever legújabb jégkrémcsaládjának, az Algida Smile-nak is az a célja, hogy minél több vidám pillanatot nyújtson a családoknak, és hogy jó ár-érték arányú termékei révén a jégkrémet mindenki számára elérhető örömforrássá tegye.

[1] Az Algida 2020-as kutatásában több mint 12 500-an vettek részt, 12 különböző országból: Egyesült Királyság, Finnország, Fülöp-szigetek, India, Indonézia, Írország, Mexikó, Németország, Olaszország, Pakisztán, Thaiföld, Törökország. Forrás: https://www.unilever.com/Images/walls-manifesto_tcm244-558473_en.pdf