Szakmai Készségek Európai Hete: magyar cég a Szakképzési Kiválósági Díjak győztesei között

2019.10.24

A Szakmai Készségek Európai Hetét az Európai Bizottság az Európai Unió Tanácsának finn elnökségével közösen szervezte meg abból a célból, hogy népszerűsítse a szakképzést, mely a fiatalok és a felnőttek számára egyaránt jó karrierlehetőségeket biztosít. A rendezvénysorozathoz kapcsolódóan Európa-szerte 1407 esemény várta a szakképzés iránt érdeklődőket, melyek segítségével a kampány üzenete idén összesen 2,5 millió polgárhoz jutott el. Ez rekordot jelent a 2016-ban indult kezdeményezés történetében. A 2019-es rendezvénysorozatra a „Szakképzés mindenkinek – Életre szóló készségek” mottó jegyében került sor, átfogó témáját pedig a „Fedezd fel a tehetségedet” jelmondat foglalja össze. A Szakmai Készségek Európai Hetének legfőbb üzenete idén az volt, hogy az egész életen át tartó tanulás új utakat és vonzó karrierlehetőségeket kínál, és hogy a szakképzés bármely életkorban okos választás.

A Szakmai Készségek Európai Hete keretében az EU minden évben Szakképzési Kiválósági Díjakban részesíti a szakképzés népszerűsítése és megszervezése terén kiemelkedő teljesítményt nyújtó személyeket, szervezeteket és kezdeményezéseket. A díjak azt a célt szolgálják, hogy felhívják a figyelmet a minőségi szakképzésre, reflektorfénybe állítsák a győzteseket, motiválják a szakképzésben részt vevőket, valamint támogassák a hálózatépítést és az új karrierlehetőségek létrejöttét. Az Európai Bizottság 5 kategóriában ítél oda Szakképzési Kiválósági Díjakat.

Idén a „Vállalatok és tanulók” kategóriában egy magyar cég, a Hot & Cold Therm Kft. is a díjazottak közé került. A tiszalöki építőipari kisvállalkozás az általa indított munkahelyi képzéssel nyerte el a rangos kitüntetést. A cég vezetői ráébredtek ugyanis, hogy be kell ruházniuk a képzésbe, ha azt akarják, hogy kellő számban álljanak a rendelkezésükre jól képzett, hozzáértő alkalmazottak, és hogy a cég színvonalas szolgáltatásokat tudjon nyújtani. Ezért úgy döntöttek, hogy szakképző programot indítanak a vállalkozásnál. A program indulását követően azonnal megváltozott az alkalmazottak hozzáállása: a dolgozók elkezdték sajátjuknak tekinteni a céget, és ennek köszönhetően csökkent az elvándorlásuk.

az eredeti hír itt elérhető