Két hónap alatt 4 milliárdot költött a kormány különböző reklámkampányokra

2018.03.24

4 milliárdért rendelt reklámkampányokat a Miniszterelnöki Kabinetiroda decemberben és januárban, írja az Átlátszó. Csak a “Stop Soros” plakátokra 2,46 milliárd közpénz ment el.

A legdrágább a “sorosozás” volt, emellett elment 252 millió a nyugdíjasok karácsonyi utalványának reklámozására, bő 355 millió egy parlamenti határozat hirdetésére, és 676 millió kampányolásra a kormány eredményeivel, tudta meg a portál. A közérdekű adatokért 17.600 forintot kért Rogán minisztériuma.

A Kabinetiroda rossz minőségű adatszolgáltatása miatt hiányzik a Stop Soros kampány online része, ami 404,7 millió forintba került az adófizetőknek.

A decemberi és januári kampányokra elköltött többi 3,6 milliárd forintból

  • Mészáros Lőrinc médiacégeihez (Mediaworks, EchoTV) összesen 866 millió forint került.
  • 676,3 milliót kapott a Magno Studio Kft. a TV2-csoportnál futott eredménykommunikációs reklámspotokért. Ez a cég tavaly tűnt fel először a Kabinetiroda listáin, és ez az a cég, amelynek a Bírósági Végrehajtó Kar 2016-ban 850 millió forintos, 2017-ben pedig 800 milliós megbízást adott kommunikációs feladatokra.
  • 553,6 millió forintért tett közzé hirdetéseket a televíziók felületeit értékesítő Atmedia, és az annak tulajdonában lévő, rádiók reklámidejét árusító MSC Kft., továbbá a hasonló profilú Radio Sales House, valamint a Mandiner. Az Atmedia tulajdonosa Habony Árpád hitelezője, Tombor András.
  • Andy Vajna médiacégeihez (TV2, Lapcom, Rádió1) összesen 536,5 millió forint került.

A sajtótermékenkénti részletes adatok a Miniszterelnöki Kabinetiroda szkennelt pdf-jeiben és az Átlátszó azokból készült kézműves táblázatában tekinthetők meg.

az eredeti hír itt elérhető