Indul a közösségi robogó-megosztás Budapesten

2019.07.03

Feltűnő, lila színben fognak pompázni Budapest legújabb elektromos robogó-megosztó rendszere, az ogre&co designer motorjai, amivel könnyedén, a környezetet nem károsítva juthatunk majd el A-pontból B-ponba a főváros teljes területén. Különlegesség, hogy a robogókkal a buszsáv is igénybevehető lesz, így szinte verhetetlen gyorsasággal érhetjük el a célállomásunkat. Az ogre&co-t úgy tervezték, hogy minden testalkathoz jól idomuljon és a kedvező percdíjas számlálással bárki számára elérhető legyen a szolgáltatás.

Az ötlet nem újkeletű, 84 országban van hasonló közösségi járműmegosztás, Budapesten  – évekkel ezelőtt – a Bubi kerékpárokkal kezdődött ez a szolgáltatás – idézi fel Tóth-Báló Tamás, az ogre&co ügyvezető igazgatója a sajtótájékoztatón. A most nálunk is elérhetővé váló robogók nemzetközi példájaként a spanyol fővárost említi. Madridban 5-5200 kétkerekű áll a lakosság és a turisták rendelkezésére, hogy meggyorsítsa a városi közlekedést.
A motorok külső megjelésükben a trendi, fiatalos vonalat képviselik alacsonyra helyezett üléseikkel, látványos, széles kerekeikkel és a motorhoz tervezett prémium kategóriás – szintén lila – minden fejformához és mérethez alkalmazkodó, beépített napszemüveges bukósisakokkal. A robogók vezetési technikája is kissé rendhagyó.  Az ügyvezető és a sajtótájékoztatóra meghívott Biel Richárd Superbike versenyző is a síeléshez, snoboardozáshoz hasonlítja az élményt és a testsúlyáthelyezés fontosságára hívja fel a figyelmet.
Biel Richárd a sajtótájékoztató helyszínén, a WestEnd City center tetőtéri parkolójában bemutató körrel is szemléltette a jármű vezetését. Partnerei a Magyar Röplabda Szövetség ifjú női versenyzői, Sándor Renáta és Nagy Eszter voltak. Nem véletlenül, hiszen az ogre&co  szerződést írt alá a Magyar Röplabda Szövetséggel és így az ogre&co az augusztusi Röplabda EB hivatalos partnerévé vált. Szeretnénk az egész európa bajnokságot úgy lebonyolítani, hogy minél kevesebb környezeti terhelést, minél kisebb környezeti lábnyomot hagyjunk magunk után – fogalmaz Nagy József a Magyar Röplabda Szövetség operatív igazgatója. Az ogre&co motorjai fogják biztosítani a szervezőink gyors és környezetbarát közlekedését a városon belül az EB ideje alatt. – teszi hozzá a szakember.
A robogók egyébként segédmotornak minősülnek, így vezetésük is minimum segédmotoros jogosítványhoz kötött, amelyeket a rendszer a digitális regisztárció során ellenőriz. A motorok végsebessége 45 km/h, de a ezt biztonsági okból 42-43 km/h-ra csökkentette a szolgáltató. A robogó igénybe vételekor a KRESZ szabályai szerint kell közlekedni, nem lehet vele járdára és biciklisávba felhajtani és természetesen a zéró tolerancia van érvényben minden tudatmódosító szerrel kapcsolatban.
A lemerülő akkumlátorokat nem kell tölteni, illetve nem kell a töltésre sokat várni, hiszen a Ferdinánd híd alatti töltőállomásról egy készenlétben álló csapat szállítja majd a friss akkumlátort a lemerült motorkerékpárokhoz. Az ogre&co flotta 100 db elektromos robogóval fog elindulni, és dinamikus tervek vannak a flotta bővítésére. A kulcsnélküli közösségi elektromos robogó-megosztó rendszer mobilalkalmazáson keresztül kezelhető. A felhasználó regisztrációt követően az applikáció térképének segítségével tudja kiválasztani a legközelebbi elérhető járművet. A jármű a nagyon kedvezményes, 20Ft/perc percdíjjal lesz bérelhető, éjszaka viszont csak 18Ft/perc percdíjjal lesz igénybe vehető.

az eredeti hír itt elérhető