Az Országos Diákparlament több mint negyven javaslatot tett az oktatási kormányzatnak

2020.02.02

Az ez évi Országos Diákparlament (ODP) negyvenöt plusz egy javaslatot fogalmazott meg az oktatási kormányzatnak Székesfehérváron zajló ülésén.

A háromnapos tanácskozást záró vasárnapi sajtótájékoztatón Maruzsa Zoltán köznevelésért felelős államtitkár elmondta, beszámoltak az ODP-nek a legutóbbi, 2017-ben tartott ülés óta elvégzett munkáról, az akkori ötven ajánlásból harmincat végrehajtott az oktatási kormányzat, további tizenkettő pedig folyamatban van. Ez egy jó eredmény, amit értékeltek is a fiatalok – tette hozzá.

Az államtitkár jelezte, hogy a most megfogalmazott újabb 45 pont – a fiatalokkal együttműködésben – a következő két évben teljesíthető lesz.

Maruzsa Zoltán a fiatalok javaslatai közül kiemelte a kollégiumi szobák felszerelésére, a diákönkormányzati vezetők országos regisztrációs adatbázisának létrehozására, a tanulmányi rendszerek fejlesztésére, az e-napló rendszer fejlesztésére, a nulladik órával kapcsolatos egyetértési jog kiterjesztésére, az oktatási intézmények infrastrukturális fejlesztésének felgyorsítására, valamint az iskolabútorok beszerzésekor a diákság véleményezési jogkörének kiterjesztésére megfogalmazott ajánlásokat.

Az államtitkár beszélt arról is, hogy a diákparlament határozott fellépést kért a pedagógusok inzultálása ellen, az oktatási kormányzattól további lépéseket várnak a pedagógusok megvédéséért

Maruzsa Zoltán elmondta még, hogy a negyvenöt javaslatot pontról pontra igyekeznek megvalósítani az Országos Diáktanáccsal (ODT) közös havonkénti üléseken, a szakképzést érintő javaslatok esetében az Innovációs és Technológiai Minisztériumot is bevonják.

Cser-Palkovics András (Fidesz), Székesfehérvár polgármestere közölte, hogy mostantól nem három, hanem kétévente lesz Országos Diákparlament és a plusz egy javaslat alapján két év múlva a diákság képviselői újra Székesfehérvárra térnek vissza.

A polgármester örömtelinek nevezte, hogy a fiatalok minden, az életüket meghatározó kérdésbe szeretnének beleszólni és az ODT munkájának köszönhetően érzik, valóban beleszólásuk van az ügyekbe. Azaz nem felettük, hanem velük együttműködésben születnek döntések az oktatásban – fűzte hozzá.

az eredeti hír itt elérhető